Subsidiary piano II

2 ECTS (academic year)

1 ECTS (one term) 

Teaching language: Spanish and English. Other languages in agreement

30-Minute Class (weekly)

Location: Gran Canaria and Tenerife

Professors: Javier Laso (TF), Purificación Padilla (GC)

 

Description

Supplementary study of the piano as a second instrument, in performance practice or as a resource in assisting sight reading, improvisation, accompaniment of melodies and reduction of scores, analysis and creation.

Assesment

Continuos assesment with exam during the examination period. The grade will be calculated according to the next percentages:

     80% daily work + attendance

     20% practical exams and instrumental performances

 

Grade system

Spanish Grading Scale. The students' performance is assessed using a 10-point grading scale

  • FX- Unsatisfactory 0-4,9: Suspenso (SS).
  • E- Suficienty 5,0-5,9: Aprobado (AP).
  • D- Satisfactory 6,0-6,9: Aprobado (AP)
  • C- Good 7,0-8,9: Notable (NT). 
  • B-Very good 9,0-9,9: Sobresaliente (SB)
  • A- Excellent 10: Sobresaliente (SB)

(http://www.studyineurope.eu/grades) 

array(31) {
  ["num"]=>
  string(3) "228"
  ["createdDate"]=>
  string(19) "2018-06-29 17:42:20"
  ["createdByUserNum"]=>
  string(1) "3"
  ["updatedDate"]=>
  string(19) "2019-07-21 12:53:29"
  ["updatedByUserNum"]=>
  string(2) "21"
  ["dragSortOrder"]=>
  string(10) "1530290540"
  ["clave"]=>
  string(23) "Piano complementario II"
  ["content"]=>
  string(1811) "

2 ECTS (curso académico)

1 ECTS (un semestre) 

Idioma de enseñanza: Español e inglés

Duración de clases: 30 minutos a la semana

Sedes: Gran Canaria y Tenerife

Profesor: Javier Laso (TF), Purificación Padilla (GC)

 

Descripción

 Desarrollo de las dimensiones básicas de la interpretación con un segundo instrumento y/o con instrumentos afines. Principios básicos de la técnica del instrumento elegido. Estudio de un repertorio que incluya obras de diferentes épocas y estilos. Profundización en repertorios especializados y, en su caso, en el trabajo individual y/o colectivo derivado de la propia especialidad instrumental. Comprensión de la variedad de enfoques estilísticos y requerimientos asociados a la interpretación.

Evaluación

Evaluación continua con exámenes durante los periodos de evaluación. La calificación se calcula de acuerdo a los siguientes porcentajes:

  •      60% trabajo diario
  •      40% audiciones y exámenes

 

Sistema de calificación

El estudiante será valorado según el sistema español de calificaciones usando una escala numérica del 0 al 10.

  • FX- Unsatisfactory 0-4,9: Suspenso (SS).
  • E- Suficienty 5,0-5,9: Aprobado (AP).
  • D- Satisfactory 6,0-6,9: Aprobado (AP)
  • C- Good 7,0-8,9: Notable (NT). 
  • B-Very good 9,0-9,9: Sobresaliente (SB)
  • A- Excellent 10: Sobresaliente (SB).

(http://www.studyineurope.eu/grades) 

" ["_filename"]=> string(23) "Piano-complementario-II" ["tableName"]=> string(16) "descripciones_v3" ["_link"]=> string(98) "javascript:alert('Set Detail Page Url for this section in: Admin > Section Editors > Viewer Urls')" ["archivos_adjuntos"]=> array(0) { } ["createdBy.num"]=> string(1) "3" ["createdBy.createdDate"]=> string(19) "2009-11-16 10:09:56" ["createdBy.createdByUserNum"]=> string(1) "1" ["createdBy.updatedDate"]=> string(19) "2015-06-05 22:39:25" ["createdBy.updatedByUserNum"]=> string(1) "3" ["createdBy.username"]=> string(7) "cokeman" ["createdBy.email"]=> string(21) "jordandiazg@gmail.com" ["createdBy.fullname"]=> string(13) "Jordán Díaz" ["createdBy.expiresDate"]=> string(19) "2009-11-16 00:00:00" ["createdBy.neverExpires"]=> string(1) "1" ["createdBy.restApiIndependiente"]=> string(1) "0" ["createdBy.isAdmin"]=> string(1) "1" ["createdBy.disabled"]=> string(1) "0" ["createdBy.accessList"]=> NULL ["createdBy.recordar"]=> string(0) "" ["createdBy.acceso_a_mailing"]=> string(1) "1" ["createdBy.acceso_correcciones"]=> string(1) "1" ["createdBy._filename"]=> string(0) "" ["createdBy._link"]=> string(98) "javascript:alert('Set Detail Page Url for this section in: Admin > Section Editors > Viewer Urls')" }